Hakukoneoptimointi
SEO eli Search Engine Optimization
Hakukoneoptimoinnin tärkeimpänä tehtävänä on palvella sivuston käyttäjiä mahdollisimman hyvin. Optimoinnilla pyritään siihen, että sivuston käyttäjä löytää mahdollisimman helposti haluamansa tiedon, tai pystyy suorittamaan halutun toimenpiteen (ns. konversio-optimointi).
Kun käyttäjää palvellaan sivustolla mahdollisimman hyvin, Google nostaa sivuston sijoitusta ja näyttökertoja luonnollisissa hakutuloksissa.
Hakukoneoptimoinnilla pitkäkestoisia vaikutuksia
Hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä työtä, jonka vaikutukset myös kestävät kauan – tyypillisesti optimointia tehdään 6-12 kuukauden jaksoissa.
Yleensä optimoinnilla saadaan aikaiseksi myös nopeita positiivisia muutoksia, jolloin yrityksesi liiketoiminta kasvaa jopa parissa viikossa optimoinnin aloittamisesta!
Löydettävyysauditointi
Tarkistamme nykyisen sivustosi löydettävyyden ja kehityskohteet
Sivuston löydettävyysauditoinnissa tarkastetaan useita hakukonelöydettävyyteen liittyviä tekijöitä: Käymme sivuston tekniikan, rakenteiden, saavutettavuuden ja sisällön lisäksi läpi myös muita hakukonelöydettävyyteen liittyviä ulkoisia seikkoja: esim. Google My Business, sosiaalisen median tilit, ja ulkoiset linkitykset.
Samalla kartoitamme sivuston nykyisen löydettävyystilanteen esimerkiksi kilpailijoihin verrattuna.
Hakukoneystävällinen sisällöntuotanto
Opastamme Teidät Google-ystävälliseen sisällöntuotantoon
Yrityksen verkkosivujen sisältö on tärkein hakukonelöydettävyyteen liittyvä yksittäinen seikka. Auditoimme sivuston nykyisen sisällön ja tarkastamme avainsanoituksen ja otsikoinnin. Sisällöntuotannossa pyritään aina siihen, että yrityksen nettisivut kuvaisivat yrityksen toimintaa mahdollisimman hyvin, ja että sivuston kävijät löytäisivät sieltä haluamansa tiedon. Sisällöntuotannosta voidaan laatia ohjeistoja asiakkaan oman sisällöntuotannon hakukoneystävällisyyyden varmistamiseksi.
Navigointi, saavutettavuus ja ristiinlinkitys
Hakukonelöydettävyyden ja käytettävyyden kulmakiviä
Yrityksen kotisivujen tulee olla mahdollisimman helppokäyttöiset, helposti luettavat, ja niiden tulee toimia kaikilla päätelaitteilla. Google arvostaa hyvin käytettävää sivustoa, joka on helposti saavutettava (eng. accessibility), ja jonka taustalla olevat asiat ovat kunnossa – esimerkiksi usein unohtuvat jäsennellyt tiedot / schema. Mikäli yrityksellä on useita eri sivustoja, niiden ristiinlinkitys oikealla tavalla lisää kaikkien sivustojen löydettävyyttä. Vastaavasti yrityksen omistamien ulkoisten tilien linkitykset on syytä tarkastaa.
Hakukoneoptimointi
Ei pelkästään Googlea varten
Mediakummun hakukoneoptimoinnin palvelut sopivat niin pienille kuin suurillekin yrityksille – kysy lisää laadukkaan SEO:n toteutuksesta!